01 oct.

Promovare medicala | specificul unei nise

Promovare medicala | specificul unei nise

Sigur ca pana intr-un punct e matematica. Una despre servicii si scrisa in cuvinte. Traducerea ei are nevoie de cifre. Cele care fac ca rezultatul sa fie vizibil, cuantificabil. As spune ca 90% e PR. In promovare medicala, diferenta e facuta de cunoasterea domeniului in sine, nu doar a tehnicilor de comunicare eficiente.

Pacientul. El este in tot si in toate. O poveste reala, cu potential de succes, trebuie sa aduca impreuna medicul si pacientul, intr-o viziune cat mai apropiata de activitatea cotidiana. Doar asa poti realiza o conexiune eficienta cu publicul. O descoperire medicala sau o interventie in premiera pot fi prea tehnice si deseori nu trec de bariera dintre specialist si publicul tinta. O poveste ramane o ipoteza daca nu primeste girul testimonialului, conexiunea umana. Prin urmare, pacientul este cheia.

Un subiect tradus, cu unghiul de abordare potrivit. Pentru multi jurnalisti specializati, domeniul este unul cunoscut si usor de inteles. Exista insa limite asumate, caci un specialist, ma refer aici la medic, este singurul care poate intelege pe deplin activitatea unui coleg. Cand vine vorba de jurnalism, este nevoie de un suport constant si de informatii la zi, cu toate variabilele ce caracterizeaza publicul fiecarui post de televiziune ori ziar, la care se adauga toate elementele necesare unui jurnalist pentru o intelegere profunda a subiectului.

Subiectul tau este o stire. In functie de dimensiunea unui trust sau a unui post TV/unei publicatii, poti avea in vedere colaborarea pe mai multe paliere. Poti alege sa ii oferi unui subiect o dimensiune economica sau stiintifica, un subiect poate fi formulat pentru o stire ori pentru o dezbatere live. Depinde de capacitatea comunicatorului de a se juca cu informatia de care dispune, aducandu-i un plus prin documentare.

Plus in promovare medicala

Fa-o vizual. Graficele si video fac diferenta. Intr-o lume cu informatii destul de riguroase, aduci un plus daca oferi sau ai posibilitatea sa sprijini realizarea unui suport vizual. Fie ca vorbim despre elemente grafice ori despre cifre, mai ales pentru TV, ele fac diferenta.

Studii clinice si cercetare. Uneori e prea devreme sa vorbesti despre un produs nou, fie el tehnologie ori medicament, ba chiar serviciu. Daca poti sa aduci demersului un plus de informatie, sondaje sau cercetari, atunci vei sti sigur ca esti pe calea cea buna.

In tendinta locala de a aborda cat mai multe domenii pentru a maximiza sansele de reusita si de profit, PR RED SPOT ramane fidela misiunii sale, aceea de a construi reputatia organizatiei tale medicale, de a o intretine si de a o fructifica. E nevoie de promovare medicala onesta si pe termen lung.