18 mart.

Titlul unui mesaj transmis catre si de catre presa. Azi, clickbait.

Titlul unui mesaj transmis catre si de catre presa. Azi, clickbait.

SOC! SOC! SOC!

O alta tara europeana permite casatoriile intre persoane de acelasi sex
Tocmai a fost numit secretar de stat! Cine este tanarul de 33 de ani care intra in Guvernul Grindeanu
Trucul de care nu ti-a vorbit nicio cosmeticiana. Afla cum te transformi.
BOMBA IN SHOWBIZ!
Tara in care pauza pentru masa ar putea fi inlocuita cu pauza pentru sex

Sunt cateva exemple de titluri publicate de site-uri cu multi cititori. Da, sunt enervante si de cele mai multe ori descoperi ca sunt lucruri pe care le stiai, dar ca au fost ambalate si vandute astfel si altfel. Daca ai ajuns in acel punct, inseamna ca ai muscat din momeala celui care le-a scris. Tu esti dezamagit, credeai ca o sa afli ceva nou, iar el este multumit cu inca un vizitator.

Toate aceste stiri cu informatie zero sunt insotite, de cele mai multe ori, de poze care nu au nicio legatura cu ceea ce contine respectivul articol. Combinatia de cuvinte si ilustratii straneste curiozitatea si-l determina pe cititor sa acceseze un anumit site sperand sa ajunga la ceva interesant. Surpriza, insa! Stirea nu exista. Aceasta reteta aplicata de cel care ofera anumite servicii nu este, nicidecum, una de succes. Mai devreme sau mai tarziu, aceste momeli se vor intoarce impotriva sa, iar cei interesati de serviciile sale vor pleca spre alte site-uri concurente.

Nu-ti pacali publicul tinta! Nu incerca sa-l atragi cu momeli ieftine! Fii onest! Atrage-l cu produse de calitate! Nu il folosi doar ca sa ai trafic pe site! Te va aprecia si, in timp, iti va fi fidel.

Ana Caracaleanu, PR Account Manager

Clickbaitul aduce vizitatori

Vizitatorii unici aduc faima si mai ales bani unui site. La asta se rezuma totul. Ca sa isi atinga acest scop, administratorii recurg fara scrupule la toate tertipurile necesare.  Astfel de momeli au fost folosite, dupa modelul din strainatate, de site-urile de stiri mondene. Pozele cu vedete si presupusele informatii picante pe care spuneau ca le dezvaluie le-au crescut traficul incredibil. Treptat, metoda a fost folosita si de ziaristii de sport, cei din domeniul economic sau aceia care scriu despre politica. Acelasi tertip l-au preluat, mai nou, si unii antreprenori. Au sperat ca afacerile le vor prospera si clientii vor da navala. Cine are aceasta impresie, va esua lamentabil. Publicul nu poate fi pacalit la nesfarsit. Nu se va agata la infinit de acelasi ac daca nu va gasi ceva consistent si care sa-i convina atunci cand va fi tras la suprafata.  Ca oameni de presa, iti spunem fara nicio urma de indoiala ca toate site-urile si portalurile lipsite de continut vor disparea la fel de repede cum s-au ridicat.